ימי שיא בבית ספר תל"י-דרור חיפה

"וַיְהִי בִּימֵי אֲחַשְׁוֵרוֹשׁ הוּא אֲחַשְׁוֵרוֹשׁ הַמֹּלֵךְ מֵהֹדּוּ וְעַד כּוּשׁ שֶׁבַע וְעֶשְׂרִים וּמֵאָה מְדִינָה". (אסתר א, א)

בבית ספרינו תל"י-דרור בחיפה חגגנו את שמחת פורים בקריאת מגילת אסתר בהדרכתו ובהנחייתו של שלום טרם.
האירוע כלל הכנה מוקדמת של התלמידים – פעילות להכרת סיפור המגילה והכנת רעשנים מחומרים ממוחזרים.

ביום השיא נכנסו תלמידי בית הספר לאולם בצמדי שכבות גיל, ושם שמעו את מגילת אסתר מפי שלום טרם.
שלום התחפש וקרא את המגילה בדרך חווייתית, מהנה ומלמדת, וכל תלמידי בית הספר הרעישו ברעשנים בשמעם את שם המן.

יום שיא: משחקים לימודיים חוויתיים בנושא חג הפסח

במסגרת לימוד נושא חג הפסח ערכנו בבית הספר תל"י-דרור את המשחק "מרוץ לאפיקומן".

במרוץ היו כמה תחנות, וכל קבוצת תלמידים הייתה צריכה לעבור בהן ולפענח כתבי חידה הקשורים לחג הפסח.
רק כאשר הצליחה הקבוצה לפתור את החידה היא קיבלה אישור לעבור לתחנה הבאה.

את התחנות הפעילו חברי מועצת התלמידים ותלמידי תכנית המצוינות "אמירים".
התחנות עסקו בנושאים רבים ואפשרו לתלמידים להפגין את הידע והבקיאות שרכשו בנושאים שנלמדו. למשל:

עשר המכות – התלמידים נדרשו לסדר את המכות על פי הסדר.
שייכו את המספרים לתמונות המתאימות ולחצו על כפתור 'בדוק' לבדיקת ההתאמה.

מציאת המאכלים הכשרים לפסח – מיינו את סוגי מאכלים לקערות של "חמץ" ו"כשר לפסח"
ולחצו על כפתור 'בדוק' לבדיקת התוצאה.

* בניית פירמידה מ-50 כוסות.

* צלחת הסדר – התלמידים נדרשו להתאים את שם המאכל להסבר שלו.

*  ארבעת הבנים – משחק קובייה עם אותיות ארבעת הבנים.

* אחד מי יודע – משחק חווייתי להיכרות עם השיר.

* חציית ים סוף – משימה מאתגרת של "חציית" מסלול ארוך של קרטון גלי.

* מציאת רמזים בספרייה – משימה לחיפוש חפצים הקשורים לפסח בספריית בית הספר.

בסוף המרוץ, לאחר שכל קבוצת תלמידים סיימה את כל התחנות, היה עליהם לחפש את האפיקומן שהוחבא בחצר בית הספר.

סדר פסח בית ספרי

"רבן גמליאל היה אומר: בכל דור ודור חייב אדם לראות את עצמו כאלו הוא יצא ממצרים" (מההגדה)

"וְהִגַּדְתָּ לְבִנְךָ בַּיּוֹם הַהוּא לֵאמֹר: בַּעֲבוּר זֶה עָשָׂה ה' לִי בְּצֵאתִי מִמִּצְרָיִם" (שמות יג, ח)

בבית הספר ערכנו סדר בית ספרי בהנחייתו של שלום טרם. הסדר נערך באולם בית הספר בנוכחות כל התלמידים. התלמידים לבשו לבן וטעמו ממאכלי הסדר המסורתיים. התלמידים ושלום טרם קראו בהגדה ושרו בליווי המורה למוזיקה, הגב' זאנה לזבניקוב, ואת ארבע הקושיות שאלו ילדי הגנים ותלמידי כיתה א' (החטיבה הצעירה).



כתבות נוספות בעיתון חזרה לעמוד הראשי