"הַיּוֹם אַתֶּם יֹצְאִים בְּחֹדֶשׁ הָאָבִיב" (שמות יג, ד) 

דיוויד רוברטס - ליטוגרפיה - מצרים ונוביה

לקראת חג הפסח קיימנו בבית הספר שלום עליכם במושב בצת כמה פעילויות המציינות ערכים מרכזיים בחג.

ערך המסירה מדור לדור עמד במרכז, כפי שמציין הכתוב: "והגדת לבנך".
בכל השכבות הוכן "פרוזדור לחג", ובו נחשפו התלמידים לערכי החג במסגרת למידה מעמיקה ומשמעותית בהתאמה לעולם התוכן ולגיל התלמידים.

כמו כן, שולבה הלמידה עם חוויה רב-חושית, המהווה נדבך נוסף בלמידה המשמעותית.

לדוגמה, בשכבה ד' התלמידים הביאו חפצים הקשורים לחג והגדות מסוגים שונים, ודרכם נלמדו תכנים הקשורים לחג.

קידוש, מתוך הגדת ריילנדס,
אמצע המאה ה-14

אכילת מרור, הגדת ראשי הציפורים

קריאת "דיינו",
הגדת ונציה, 1609

כמו כן, הצגנו את הנושא מתכנית "מפתח הלב" – אחדות ושונות – כולנו חוגגים את החג, אולם בכל משפחה חוגגים בצורה מעט אחרת.

בטקס קראו התלמידים קטעים מתוך ההגדה, שילבו ריקוד אביב, שרו את שירה של נעמי שמר "ארבעה אחים", הציגו את "חד גדיא" וקינחו את הטקס בריקוד "אחד מי יודע" בגרסה חדשנית של להקת "נקמת הטרקטור".

כיתות ד' הכינו  טקס פסח-אביב לכלל בית הספר. הטקס עסק במיקומו של חודש ניסן במעגל עונות השנה, בחג במקורות, וכן בערך אחדות ושונות מתוך מפתח הל"ב.

נעמי שמר וידידיה הקטנים מרחוב האוניברסיטה שרים "ארבעה אחים". מילים ולחן: נעמי שמר.

ארתור שִׁיק 1934,
ארבעה בנים

בשכבת ו',  כסגירת מעגל של התכנית "הקשר הרב-דורי", הוזמנו סבים וסבתות לחגוג לצד הנכדים. היה מרגש ומאוד מהנה. הנכדים שמעו סיפורי פסח מהסבים, ושרו יחד משירי ההגדה בנוסחים שונים.

בכל השכבות ערכו סדר פסח. התלמידים הגיעו לבושים בלבן, קראו בהגדה, התכבדו במאכלים הסמליים של החג ושרו שירי אביב. חלק מהכיתות קיימו גם פעילות חברתית שכללה משימות סביב החג, כמו "חפש את האפיקומן" וכתב חידה סביב נושאי החג.



כתבות נוספות בעיתון חזרה לעמוד הראשי